Biuro firmowe

Uruchamiając biuro swojej firmy trzeba pamiętać nie tylko o zatrudnieniu dobrej kadry do obsługi klienta, lecz też o szczegółach, które nie raz mogą zepsuć całkowicie efekt, a następnym razem są kluczem do sukcesu. Biuro firmowe musi się znajdować w budynku, który atrakcyjnie wygląda z zewnątrz, lecz jest także zadbany wewnątrz. Odpadający tynk czy zapach wilgoci nie zachęci klienta do wejścia do danego budynku, więc trzeba wziąć pod uwagę odczucia klienta przy wyborze budynku na biuro, ponieważ niedroga lokalizacja nie zawsze dostarczy jakiekolwiek zyski, nawet takie, które pokryją nam koszt jej wynajęcia, jeżeli każdy nabywca będzie się obawiał wejść do biura mieszczącego się w zrujnowanym budynku. Nawet, jeżeli biuro położone jest w nowym i eleganckim budynku trzeba zadbać o jego wnętrze. Na co zwraca uwagę klient po wejściu do biura? Przede wszystkim na to co wisi na równoległej ścianie do wejścia i na podłogę. Zniszczona wykładzina, czy brudny dywan na pewno nie zrobią na kliencie dobrego wrażenia trzeba więc przed otwarciem placówki zwrócić uwagę na to czy posadzka jest równa i nie ma uszkodzeń oraz na ściany. Na ścianie usytuowanej wprost wejścia trzeba zawiesić plakaty z ofertą firmy, ale równie dobrze jakiś obraz ręcznie malowany lub doniczki z kwiatami, w taki sposób klient będzie widział, że firma dba o dobrą atmosferę, a nie tylko o swój dochód. W biurze powinny znajdować się również krzesła czy kanapy dla klientów, którzy muszą zaczekać na swoją kolej. Dobrze jest obok nich postawić stojaki reklamowe czy też stoliki z ulotkami czy katalogami z ofertą. W taki sposób klient nudząc się czekaniem na swoją kolej może zapoznać się z obecną ofertą firmy. Na biurku każdej z osób pracujących w takiej jednostce powinny pojawić się również wizytówki, aby klient mógł otrzymać informacje kontaktowe osoby, która zajmuje się jego interesami.